Frisk frugt hver dag

På N. Zahles Seminarieskole har vi en klassebaseret frugtordning.

To gange om ugen modtager skolen frisk frugt fra en grønthandler, og har et godt samarbejde om at variere frugten efter årstiden.

Frugtordningen begyndte som en frivillig ordning i klasserne. Da der efterhånden var tilslutning fra næsten alle klasser og forældre, drøftedes det i Forældrerådet at gøre ordningen permanent for alle klasser. Det blev besluttet i 2010. Forældrene betaler fast over skolepengene et mindre beløb for ordningen, og skolen giver også en lille andel. Ordningen har stor succes, og frugten nydes hver dag af eleverne.

Det er vigtigt at understrege, at frugtordningen er en del af skolens pædagogiske holdning, således at alle elever sikres et stykke frugt hver dag, men også på den måde sikres et mellemmåltid, så de er friske skoledagen igennem.

Det er også en del af vores holdning til sundhed, og er med til at fremme kendskabet til forskellig frugt, og med til at fremme fællesskabet i klassen.