I ugens løb er der tilbud om forskellige aktiviteter, som børnene kan deltage i.

Gymnastiksal:
Da vi lægger stor vægt på at være med til at give børnene mulighed for fysisk aktivitet, benytter vi os af skolens gymnastiksale, hovedsaligt om vinteren. Vi bruger den både til at spille bold, lege og anden fysisk udfoldelse.

Værksted:
I vores kreaværksted er alle Åbenskolens børn velkomne til at komme og udforske og udfordre deres kreative evner, samt indgå i sociale relationer på tværs af klassetrin.

Vi arbejder med mange forskellige materialer; ler, papmache, maling, perler m.m. Vi laver ofte sammenhængende og længerevarende projekter, som er temabaserede. Ved siden af vores projekter har vi noget nyt på værkstedet hver uge, som er tilgængeligt for alle børn.

En af de faste ting, vi har indført, er vores genbrugsværksted, hvor børnene får rig mulighed for at bruge/udvikle deres fantasi og byggeevner.

LEGO-værksted:
I Åbenskolen har vi er LEGO-værksted. Det fungerer som samlingspunkt for børnenes leg og kreationer. Der er med til at skabe trivsel i grupperne, skabe nye relationer hos de børn, som kan have svært ved selv at finde nogen at lege med og naturligvis også en aktivitet, hvor man bare kan hygge sig og udfolde sin fantasi.

Nerfgun:
Nerfgun er en aktivitet der er målrettet vores 2. og 3. klasser. Det foregår i skolens gymnastiksal, hvor vi tager en gruppe børn med ind og bygger fort af madrasser og diverse redskaber. Børnene har her deres egen Nerfgun med, og så kæmper vi sammen og imod hinanden.

Turnering:
Vi afholder hvert år turneringer i Åbenskolen, hvor alle børn kan tilmelde sig. Man dyster mod hinanden i fx. bordfodbold, Pitchcar over flere uger og vinderne får medaljer.

Gården:
Vi har en lille gård, som vi deler med Zahlitten (N. Zahles Gymnasieskole). Her kan børnene lege i sandkassen, snurre på karrusellerne, spille kæmpeskak og meget andet. Det er også i gården, vi om eftermiddagen spiller bordtennis med børnene. Vi bruger gården hver dag, i den udstrækning vejret tillader det.